Головна Новини Виставки Українські стенди Портфоліо Контакти

Органічний ринок Європи: поточний стан й перспективи для України

2YUm9iUrDdA-0.jpg

Світовий ринок органічних продуктів харчування щорічно зростає на 20-30%. Збільшення виробництва «зеленої» продукції спостерігається також й в країнах Європи.

У 2016 році європейський екоринок збільшився на 11,4% і майже досяг 33,5 млрд. євро. Кількість зареєстрованих в Європі органічних виробників наприкінці 2016 року становила 295600.

У 2017 році загальний оборот органічних продуктів харчування перевищив 100 млрд.доларів, до 2020 року аналітики прогнозують досягнення позначки 200 млрд. доларів.

За останні 5 років площа під органічним виробництвом в Європі зросла майже на 2 млн. га. До ТОП-3 країн з найбільшими органічними землями входять Іспанія, Італія та Франція.

За даними експертів, органічне виробництво перебуває на стадії розвитку, а площа під вирощування органічних культур недосить велика у таких країнах, як: Люксембург, Нідерланди, Ірландія, Болгарія, Угорщина, Румунія, Великобританія та Польща.

Найбільший ринок органічної їжі в Європі спостерігається в Німеччині. Насамперед, сюди імпортують зерно, молоко, овочі, фрукти. Однак найвищий рівень споживання екопродуктів на душу населення має Швейцарія та країни Північної Європи.

На загальній мапі екопродукції суттєво зростає попит на органічні продукти харчування та напої. Серед трендів харчового ринку - натуральні інгредієнти, «вільні від» глютену, лактози, рослинних жирів, без ГМО, вегетаріанські та енергетичні продукти, здорова їжа. З'явилася тенденція до збільшення частки групи «фрукти-овочі-салати», «свіжі продукти»; набирають популярність продукти «to go». Попит на продукцію формують понад 70 держав, які мають власні стандарти органічної продукції та сформовані регульовані ринки.

На сьогодні попит на екопродукцію в країнах ЄС перевищує пропозицію у десятки разів, а через обмежені природні ресурси (брак чистої землі і води) європейський ековиробник задовольнити потреби споживача у повній мірі не може. З урахуванням цих реалій в українських аграріїв є гарна можливість зміцнити свої позиції на європейському ринку екопродукції. Варто додати, що станом на початок 2018 року 80% органічної продукції Україна вже експортує як до країн ЄС, так й до Швейцарії, США, Австралії, Канади та країн Азії (Японії).


Читайте також

Статті зі схожою тематикою